Home / Copil / Alimentatie / Cum limitezi zahărul în meniul celor mici

Cum limitezi zahărul în meniul celor mici

Bomboane, biscuiți, iaurturi cu fructe… Iată numai câteva din gustările copiilor care depășesc cantitatea de zahăr pentru o zi. Ce e de făcut? Iată câteva gesturi simple care limitează consumul de dulce!

Este bine cunoscut faptul că alimentele dulci se numără printre preferatele celor mici și celor mari. De fapt, toți suntem ”programați” să iubim dulcele, deoarece glucidele sunt principalul carburant al creierului. E important să avem zilnic glucide în alimentație, numai că atunci când facem exces consecințele nu întârzie să apară: obezitate, carențe alimentare, hiperactivitate.

Nu considera zahărul un dușman

Zahărul nu trebuie exclus complet din alimentația copiilor, frustrările vor avea efect invers. În schimb, pediatrii recomandă limitarea zahărului și mai ales a dulciurilor industriale. Copiii mănâncă pentru că le este foame și pentru că le place ce le oferi. Ei nu se gândesc la sănătate. Iată de ce este important să limitezi cantitatea de zahăr!

Trucuri să limitezi zahărul

  • Oferă-i la micul-dejun tradiționala tartină pâine + unt + dulceață/miere în locul bolului cu cereale dulci. Acestea din urmă conțin foarte mult zahăr și nu oferă sațietate.
  • Propune la gustare 2 pătrățele de ciocolată între două feliuțe de pâine, în locul unei prăjituri din comerț. Acest mic sandvici conține mai puțin zahăr, este mai sățios și mai sănătos.
  • Oferă-i un desert imediat după masa de prânz, deoarece antrenează o secreție de insulină mai mică decât în cazul în care i-o oferi după-amiaza sau seara.
  • Evită semipreparatele. Sosurile gata făcute, supele, pizza, sunt pline de zahăr.
  • Nu ține în casă dulciuri sau mai bine nu mai cumpăra decât ocazional. Așa eviți discuțiile și tentațiile.
  • În locul băuturilor carbogazoase, prepară în casă limonadă cu miere.
  • Lasă pe masă, la dispoziția tuturor, o farfurie cu bastonașe de legume dulci (morcovi, ardei gras dulce, castraveți) sau felii de fructe.
  • Fii model de comportament alimentar. Altfel, nu aștepta de la copil să mănânce sănătos.

Doza zilnică recomandată

Copil de 3 ani = 2 lingurițe zahăr

3-6 ani = 3 lingurițe zahăr

6-12 ani = 4 – 5 lingurițe zahăr

Ce cantitate de zahăr conțin

O linguriță de zahăr = 5 g

O linguriță de dulceață=  2 lingurițe de zahăr

O bomboană = 1 linguriță de zahăr

O felie de tort = 5 lingurițe de zahăr

250 ml de suc carbogazos = 7 lingurițe de zahăr.

Un biscuite = 2 lingurițe de zahăr

O bulă de înghețată = 2 lingurițe de zahăr

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*