Home / Bebelus / Alimentatie / Cum introduci fructele iernii în meniul lui bebe

Cum introduci fructele iernii în meniul lui bebe

site

După ce ai trecut de primele supe și piureuri de legume, e rândul fructelor să-și facă apariția în meniul lui bebe. Și cum vine iarna, te întrebi care sunt cele mai potrivite pentru etapa lui de vârstă. Să facem o incursiune printre ele și să vedem ce alegeri sănătoase poți face.

Mărul – regele vitaminelor

Primul fruct care trebuie să intre în alimentația bebelușului ar trebui să fie mărul autohton dacă se poate. De ce ? Deoarece este unul dintre fructele cu cea mai mare concentrație de micro-nutrienți, iar dacă este autohton, nu riști să conțină pesticide. Fiert, copt sau crud, mărul poate fi oferit sugarilor de la 6 luni sub formă de piure foarte fin sau ca suc proaspăt stors. Pediatrii le recomandă mamelor să introducă acest fruct ca prim aliment solid, deoarece gustul lui dulce foarte ușor de acceptat. De preferat variantele mai dulci, cu pulpă moale, ca ionatanul sau Bot de iepure. Principalii nutrienți pe care poți miza sunt: vitamina C (4,6 mg/ 100 g măr), potasiu (107 mg/100 g măr), magneziu (5 mg/100 g măr).

Kiwi – campionul vitaminei C

Kiwi este un fruct exotic și se numără printre fructele cu cel mai mare conținut de vitamina C  și de potasiu. Deoarece are o aciditate crescută și conține substanțe alergene, e bine să introduci acest fruct în alimentația bebelușului tău după vârsta de 10 luni, adică atunci când sistemul digestiv al copilului este mai bine dezvoltat și obișnuit cu mai multe texturi ale alimentelor. La început i-l oferi mixat și amestecat cu fructe mai dulci ca banana, mărul sau para, iar după 12 luni, i-l poți da tăiat bucățele. Ai grijă să alegi fructe moi și bine coapte. Dacă bebe are un teren alergen, e bine să amâni introducerea lui după 12- 18 luni.

Banana – preferata bebelușilor

După măr, banana este al doilea fruct ce poate fi introdus în alimentația sugarului încă de la începutul diversificării, adică de la 5-6 luni. Datorită texturii ei fine și gustului dulce, ea este acceptată foarte ușor și poate fi combinată cu o mulțime de alte ingrediente (fructe, legume, iaurt, brânză dulce etc.). Cantitatea mare de potasiu și de magneziu și aminoacizii esențiali pe care-i conține simulează funcțiile creierului și cele ale sistemului digestiv. Anumite substanțe nutritive din banană au un efect benefic asupra tranzitului digestiv și unul protector asupra mucoasei intestinale. Acesta este și motivul pentru care acest fruct este recomandat sugarilor.

Mango – bogat în betacaroten

Delicioase și pline de beta-caroten, fructele de mango sunt recomandate sugarilor de la 7-8 luni. E bine să alegi fructele foarte bine coapte și să prepari piureuri foarte fine, simple sau combinate cu alte fructe!  Datorită complexului de nutrienți pe care-l conține, mango este recomandat ca gustare, după o masă bogată în lipide și proteine. Acest fruct stimulează activitatea digestivă și absorbția proteinelor în organism. Există alergeni doar în coaja de mango, de aceea e bine să-l cureți foarte bine când i-l oferi bebelușului tău. De asemenea nu-l lăsa să-l atingă dacă are dermatită atopică sau de contact.

Papaya- reglează tranzitul

Asemănător cu o pară, papaya este un fruct exotic recunoscut de asemenea pentru conținutul lui foarte ridicat de betacaroten, vitamina C și acid folic. Îl poți introduce în alimentația celor mici de la 9-10 luni sub formă de piure preparat din papaya bine copt și mixat. Acest fruct conține papaină, o substanță activă are reglează tranzitul intestinal, mai ales în cazurile de constipație, echilibrează nivelul de aciditate gastrică și curăță tubul digestiv.

Citricele – prietenele imunității

Toate citricele, portocala, mandarina, grepfruit- ul și lămâile trebuie introduse după vârsta de 12 luni  deoarece au o aciditate crescută și pot provoca probleme digestive și erupții cutanate. Cu un conținut ridicat de vitamina C, dar și de betacaroten, citricele pot fi oferite crude sau ca suc proaspăt preparat în casă. Ele au un rol extrem de important în stimularea imunității, a poftei de mâncare și detoxifierea organismului. Ca să diminuezi gustul lor ușor acid, combină-le cu fructe dulci ca banana, mărul sau căpșunele.

 

 

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*