Cum îl convingi pe cel mic să consume alimente bogate în FIER? - PapTot.ro - Sarcină, naştere, primul an de viaţă, îngrijirea şi educarea copiilor între 0-14 ani, viaţă de familie - Revista PapTot!

Home / Copil / Alimentatie / Cum îl convingi pe cel mic să consume alimente bogate în FIER?

Cum îl convingi pe cel mic să consume alimente bogate în FIER?

Macheta_Fier_630x330px_web

Probabil ți s-a întâmplat ca micuțul tău să facă nazuri exact la alimentele care conțin nutrienți ce sunt benefici pentru ca el să crească puternic și sănătos. Un exemplu în acest sens este FIERUL, unul dintre cele mai importante minerale pentru organism, care se găsește în produse mai puțin apetisante pentru prichindelul tău precum: spanac, semințe de dovleac, ficat de vită etc. Dar ce poți face să îl convingi să mănânce și aceste alimente? Ei bine, pentru a veni în ajutorul tău, ne-am propus să întrebăm trei mămici despre provocările pe care le întâmpină atunci când vor să le asigure prichindeilor aportul necesar de FIER și despre cum reușesc ele să depășească acest obstacol.

Provocarea cu care se confruntă orice mămică

„Încerc mereu să îi ofer fiului meu o alimentație echilibrată și bogată în fier, pentru că știu cât de importantă este pentru sănătatea lui. La noi în familie, în sezon, spanacul înlocuiește salata. Iar pentru o gustare tartinabilă, pateul de ficat, făcut în casă, este foarte apreciat de băiatul meu”, a declarat Bianca Toaipă, 33 de ani, mama unui băiat de 9 ani.

FIERUL este important pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a copiilor

„Fetița mea cea mică, Adina, a împlinit de curând 7 ani și sunt conștientă cât de important este ca ea să aibă o alimentație echilibrată. Știu că fierul este unul dintre cele mai importante minerale ce o ajută pe micuța mea să se concentreze la școală, așa că îi prepar feluri de mâncare ce conțin multe legume, carne de pui sau pește. Când vine vorba de spanac sau brocolli, având în vedere că nu sunt preferatele ei, trebuie să recurg la câteva trucuri pentru a o convinge să mănânce. De exemplu, uneori îi promit diferite recompense micuțe după ce termină de mâncat. Un alt mod bun de a include în alimentația Adinei produse care conțin fier este prin sucurile naturale din fructe, în care adaug și câteva legume”, a declarat Doina Manea, mama Adinei – 7 ani.

Un aport adecvat de FIER se reflectă în energia și puterea de concentrare a celui mic

„Știu că este important ca fetiţa mea să aibă o alimentație echilibrată, pentru ca ea să se concentreze pentru o nouă zi de școală și să aibă energie. Dar nu este mereu ușor să mă asigur că ea mănâncă alimente bogate în fier. Așa că uneori este nevoie să o păcălesc să mănânce mazăre, spanac, broccoli sau conopidă, combinându-le cu ingredientul care îi place foarte mult, adică dovlecelul. În principiu, folosesc pentru o astfel de mâncare un morcov, un dovlecel, un ardei gras roșu, două cepe, patru roșii și ingredientul mai puțin dorit”,  a declarat Mirela Ștefănescu, mama unei fetițe de 9 ani.

Care este opinia unui specialist în nutriție?

„Fierul este unul dintre cele mai importante minerale, pentru că el contribuie la dezvoltarea normală a funcției cognitive și la funcționarea normală a sistemului imunitar. Din acest motiv este esențial ca fierul să fie inclus în alimentația celui mic, pentru ca el să crească puternic și sănătos. El se poate găsi în alimente ca spanacul, ficatul, semințele de dovleac și ouă, dar și în cacaua instant NESQUIK Opti-Start. Acest produs conține fier, iar datorită gustului de ciocolată, este un mod plăcut prin care li se poate oferi copiilor o parte din necesarul zilnic de fier, alături de o alimentație echilibrată”, declară Nicoleta Tupiță, specialist în nutriție, Nestle România.

NESQUIK Opti-Start, ajutorul de nădejde al mămicilor inspirate, care cresc copii puternici

Noua formulă NESQUIK Opti-Start are un conținut unic de vitamine și minerale, care ajută la creșterea sănătoasă a copiilor: FIER pentru putere de concentrare și care contribuie la menținerea unui metabolism energetic normal, zinc pentru buna funcționare a sistemului imunitar și vitamina D pentru o absorbție corespunzătoare a calciului.

Așa că nu uita: FIER în fiecare zi!

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*