Home / Copil / 5 alimente pentru o burtică sănătoasă

5 alimente pentru o burtică sănătoasă

shutterstock_309721823

O bună funcționare a sistemul digestiv îi asigură copilului tău o imunitate bună și o sănătate de nota 10. O alimentație greșită și obiceiuri nesănătoase pot deregla funcțiile digestiei, tocmai de aceea e bine să știi care sunt măsurile de prevenție, dar și cele de tratament.

Dacă copilul tău are un meniu bogat în alimente rafinate, din care lipsesc legumele și fructele, atunci riscul de avea tulburări digestive este foarte mare, dar există de asemenea o mulțime de alte cauze care le pot declanșa. Să facem o trecere în revistă a lor, precum și a schimbărilor pe care trebuie să le faci în viața lui:

Cauzele constipației

Această tulburare digestivă este foarte des întâlnită în cazul copiilor mari, ea afectând aproximativ 10% dintre copiii de toate vârstele. Constipația înseamnă scaune neregulate sau foarte rare, adică mai puțin de două pe săptămână. Iată care sunt cele mai frecvente cauze:

  • O carență în fibre alimentare sau o hidratare insuficientă.
  • Excesul de produse lactate, de carne, de grăsimi sau dulciuri.
  • Frica de a merge la toaletă și de a se descurca singur este unul dintre cauzele frecvent întâlnite în cazul preșcolarilor.
  • O digestie dificilă, dar și un scaun dificil, însoțit de dureri abdominale pot fi și ele motive foarte frecvente.
  • Intoleranța la proteina de vacă, lactoză sau gluten.
  • Lipsa de mișcare.
  • O perioadă de stres provocată de o schimbare majoră în viața copilului.
  • Administrarea anumitor medicamente.

Cum recunoști simptomele

Multor copii le e rușine să spună că au aceste probleme, însă anumite simptome te pot ajuta să detectezi această tulburare digestivă de la primele simptome:

  • Copilul tău este palid și apatic..
  • Refuză să mănânce.
  • Îi este greață și vomită.
  • Se plânge de dureri abdominale și este foarte balonat.
  • Are scaune rare, tari și dureroase.

Cele mai bune alimente pentru tranzit

Apa, fibrele și probioticele sunt nutrienții-cheie pentru un tranzit intestinal sănătos. Tocmai de aceea trebuie să introduci în meniul copilului tău anumite alimente care conțin acești nutrienți:

Prunele uscate

Consumul de prune ajută în prevenirea şi tratarea constipaţiei. Oferă-i copilului tău la micul-dejun o porţie de prune uscate (nu afumate). Graţie conţinutului crescut de celuloză şi mucilagiu, acestea au o acţiune benefică asupra intestinului, stimulând tranzitul intestinal şi conferind astfel un efect laxativ.

Broccoli

Broccoli este un carbohidrat inteligent și are un conținut ridicat de fibre, compuși vegetali care stimulează funcția digestiei. Fibrele (în special cele insolubile) previn constipația, mențin nivelul de zahăr din sânge la parametri normali și împiedică supraalimentarea. O cană de broccoli oferă la fel de multe proteine ca și o cană de orez.

Fasolea albă

Fasolea este plină de fibre atât solubile, cât și insolubile. Ea conține chiar cea mai mare cantitate de fibre dintre toate legumele. Cu un conținut de 8 g de fibre/100 g, acest aliment stimulează digestia, previne constipația și ajută la refacerea microflorei intestinale. Fasolea contribuie de asemenea și la menținerea cantității de zahăr sau glucoză, niveluri esențiale pentru reducerea riscului de a dezvolta diabet și pentru combaterea acestei afecțiuni.

Perele

Aceste fructe au cel mai mare conținut de fibre din această categorie, de aceea joacă un rol important în reglarea tranzitului intestinal și prevenirea constipației. Sunt de asemenea recomandate copiilor care suferă de reflux gastroesofagian, deoarece ele nu afectează mucoasa stomacului. Au rolul și de a atenua constipația datorită pectinei care este diuretică și care are un efect laxativ.

Iaurtul

Într-un iaurt sănătos, 85% din bacterii sunt microorganisme din familia Lactobacillus. Procentul rămas este, în mare parte, alcătuit din alte tipuri la fel de benefice. Fiecare porție de iaurt conține bacterii digestive care elimină microorganismele toxice din sistemul nostru digestiv și contribuie la buna funcționare a florei intestinale datorită fermenților activi.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*