Home / Bebelus / Alimentatie / Cu rădăcinoasele în farfuria lui bebe

Cu rădăcinoasele în farfuria lui bebe

shutterstock_307161773

În sezonul rece, îți dorești să-i oferi bebelușului tău legume și fructe cât mai sănătoase și mai puțin tratate, care conțin vitamine și minerale care să-l ferească de afecțiunile iernii. Rădăcinoase sunt alimente pline de micronutrienți și pot fi incluse în alimentația bebelușului tău încă din primele luni de diversificare.

Morcovul – bomba de betacaroten

Aflat în topul listei diversificării, morcovul este unul dintre primele alimente pe care i le putem oferi bebelușului. Această rădăcinoasă reprezintă o sursă de vitamina A, vitamine din complexul B, fier, calciu, vitamina C, potasiu ,magneziu si fibre în concentrație mare, fiind extrem de bine primit de către bebeluș. Morcovul  are o dublă calitate: poate fi utilizat ca aliment – de la vârsta de 6 luni și ca medicament, în bolile diareice. În plus el este o „bomba” de betacaroten, cu efecte benefice asupra  sănătății intestinale a bebelușului, asupra vederii și a sistemului nervos.

Păstârnacul – stimulează tranzitul

Rudă bună cu morcovul, păstârnacul se numără și el printre primele rădăcinoase care pot fi inclus în meniul sugarului de la 6 luni.  Deoarece este bogat în fibre și în potasiu, această legumă stimulează tranzitul intestinal și previne constipația, o problemă atât de frecvent întâlnită în primul an de viață al lui bebe. Energetic și cu un conținut ridicat de zaharuri lente, păstârnacul oferă senzația de sațietate pentru mai mult timp. Ai grijă să alegi pentru piureurile lui bebe acele rădăcini mai mici, mai subțiri și cu coaja mai fermă, deoarece sunt mai puțin fibroase, mai dulci și mai ușor de digerat de sistemul digestiv al lui bebe.

Sfecla roșie – bună pentru mușchi

Considerată unul dintre cele mai dense legume din punct de vedere nutrițional, sfecla roșie poate fi inclusă în piureurile sugarului de la 7 luni, fiartă sau coaptă, în supă sau în piure. Această rădăcinoasă conține betacianină, un puternic antioxidant care-i și conferă culoarea roșie, vitamina A, benefică pentru piele și ochi și flavonoide, bune pentru inimă. Ea furnizează de asemenea vitaminele B2 și B9, magneziu, fier și cupru, nutrienți extrem de utili în creșterea și buna funcționare a mușchilor.

Țelina – îmbunătățește funcția rinichilor

De la această legumă pot fi consumate atât rădăcina, cât și tija și frunzele, având un conținut ridicat de vitamina A, C, K, grupul B, Calciu și magneziu.  Datorită acestor nutrienți, această rădăcinoasă stimulează sistemul imunitar, reglează digestia și tranzitul intestinal și îmbunătățește funcția rinichilor. Cu toate acestea, ea trebuie introdusă în alimentația sugarilor după vârsta de 8-10 luni deoarece conține substanțe alergene și are o textură pretențioasă, greu digerabilă! Iată de ce îți recomandăm să o pregătești în piureuri combinată cu cartof și unt, pentru o textură fină și cremoasă, sau în supe cu multe legume.

Rădăcina de pătrunjel – tonifiant general

Beneficiile frunzelor de pătrunjel sunt cunoscute, însă despre cele ale rădăcinii s-a vorbit mai puți, tocmai de aceea am inclus-o în lista noastră de rădăcinoase.  Datorită conținutului ridicat de vitamina A, vitamina C, vitamina B şi E, mangan, fier, fosfor, potasiu, iod, clorofilă şi magneziu, acest aliment este un întăritor al sistemului imunitar, un bun antialergic și tonifiant general.  Conţinutul de vitamina C este mai mare de patru ori decât cel din portocală, iar conţinutul de fier este mai mare decât cel al spanacului.

 

 

 

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*