Home / Concursuri / Concurs Pap tot și SanoVita – Cum alegi cele mai bune alimente pentru copilul tău?

Concurs Pap tot și SanoVita – Cum alegi cele mai bune alimente pentru copilul tău?

Testezi, te documentezi, ȋncerci, ȋntrebi și apoi decizi! Așa fac toți părinții când vine vorba despre tot ceea ce ține de copiii lor.

Povestește-ne într-un comentariu la această postare ce conteazǎ cel mai mult pentru tine ȋn selecția produselor de alimentație pentru copii și ce criteriu folosești.

Poți cȃștiga unul din cele două coșuri cu produse SanoVita!

Vom premia cele mai frumoase două și argumentate comentarii!

Perioada concursului: 19.01.2018-1.02.2018

Câștigătorii vor fi publicați pe site-ul http://www.paptot.ro/

Succes!

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

23 comments

  1. Eu am crescut la bunicii mei, la tara si la ei am mancat doar ceea ce ei cultivau sau cresteau in ograda. Cand a venit timpul sa merg la scoala, m-am mutat la parintii mei, in oras. Aici, carnea si toate alimentele pe care le cumparam din comert aveau alt gust, un gust cu care eu nu eram obisnuita. Am incercat sa ma adaptez noului mediu, dar nu am reusit si am continuat sa mananc ceea ce-mi trimiteau dragii si iubitii mei bunici. Cu timpul, lucrurile s-au mai schimbat si am fost nevoita sa accept si altceva, dar desigur ca fost mereu foarte selectiva. Primul gand pe care l-am avut atunci cand am inceput diversificarea alimentatiei la fetita mea a fost acela de a cauta doar alimente 100% naturale, asa cum am crescut si eu. Acesta este criteriul pe care-l folosesc atunci cand aleg produsele alimentare, fie ca vorbim de fructe, carne, peste, seminte, paste fainoase, absolut orice incerc sa cumpar de la tara, iar ceea ce nu gasesc acolo, caut in magazinele care vand astfel de produse. Absolut nimic nu conteaza in viata mea mai mult decat sanatatea. O viata sanatoasa inseamna energie, fericire, bucurie de viata. Recunoc ca nu-mi este usor deloc avand in vedere tentatiile zilelor noastre, dar fac eforturi pentru copilul meu care este mai presus de viata!

  2. De cand am nascut, stilul nostru alimentar, al intregii familii, s-a schimbat complet. Acum citesc etichetele produselor, verific ingredientele si termenele de valabilitate, ma uit la tara de provenienta (si aleg, in special, produse romanesti). Odata cu diversificarea alimentatiei fetitei mele, am inteles ca hrana inseamna viata si sanatate, asa ca-mi doresc sa-i ofer doar ce e mai bun pentru ea, sa-i ofer alimente care sa-i hraneasca organismul cu adevarat, nu doar sa-i stinga senzatia de foame. In acest sens, aleg alimente bio, fara E-uri, fara coloranti si conservanti, fara zahar sau alti indulcitori chimici, cu sare cat mai putina sau deloc. Am mare noroc ca parintii mei stau la tara si ei ne „furnizeaza” carne proaspata si bio (fara hormoni de creste sau alte prostii), oua, lapte, multe fructe si legume. Ce nu avem de la ei, cumparam din magazine. Hrana sanatoasa nu e neaparat scumpa. Trebuie doar sa cauti produsele cu atentie si sa stii sa le prepari. Eu am ales sa gatesc in casa ciorbe, feluri principale, deserturi si gustari, astfel incat fetita mea sa nu fie tentata sa manance produsele nesanatoase din comert.

  3. Calitatea sa fie cât mai naturale , BIO , marca săi placa copilului cand le mănâncă

  4. Macoveiciuc Ionela

    Pentru alimentația copilului aleg întotdeauna tot ce e proaspăt si cât mai natural! Verific etichetele să nu conțină E-uri, mult zahăr sau sare.

  5. Pentru mine conteaza in primul rand calutatea produselor,tara de unde provin,termenul de valabilitate,ambalajul sa fie unul care sa mi permita sa vad produsul,culoarea produselor ( copiilor mei le plac foarte mult alimentele viu colorate,si sunt atenta ca de ex fructele deshidratate si semintele sa aiba culoarea potrivita).Criteriul principal este calitatea!

  6. Burlacu Raluca Florina

    Pentru copii mei aleg întotdeauna ce este mai sănătos si mai bun

  7. Mananci sanatos esti sanatos

  8. mens sana in corpore sano

  9. alimentatie sanatoasa este vitala pentru copii ca sa dezvolte minti si trupuri sanatoase. Daca un copil invata de mic sa prefere alimente sanatoase, va avea obiceiuri sanatoase care il vor urma toata viata, bucurandu-se de gusturile savuroase ale acelor alimente care ii fac bine.
    Oferta alimentara si comerciala din jur cand vine vorba de mancare este foarte bogata iar copiii destul de mofturosi, poftind la produse nu tocmai sanatoase. Nu este niciodata prea tarziu sa ii promovezi copilului prin alimentatia zilnica pe care i-o pui la dispozitie acele alimente care sunt esentiale pentru dezvoltarea sa sanatoasa si armonioasa.
    Atunci cand nu stii exact la ce alimente sa renunti si pe ce sa insisti in meniul zilnic al copilului, ca sa fii sigur ca il hranesti cu ce are cu adevarat nevoie ca sa creasca sanatos la minte si corp, ai nevoie de un reper.

  10. Pentru alimentatia copiilor (dar si anoastra, a adultilor) caut produse integrale, natural si cat mai proaspete. Verific intotdeauna eticheta atunci cand cumpar produse ambalate, dar de cele mai multe ori legumene din piata, vandute la kilogram, au intaietate.

  11. Pe cele cultivate si crescute la curte

  12. Verific etichetele, fara e.uri,zahar,sare

  13. Legume,fructe ,produse lactate cumpara de la o ferma

  14. Alegem cat de des posibil produse bio,verificam etichetele

  15. având un copil cu alergii alimentare( lapte,ou, carne de vita,amidon) studiatul etichetelor si a producatorului este o regula esentiala, asa ca dupa ce eliminam alergenii, e-urile…si cateodata zaharul, ramanem cu o gama foarte restranse de alimente, sincer ne bucuram ca exista Sanovita si va multumim pt asta !

  16. Calitatea sa fie cât mai naturale , BIO , marca o placa copiilor cand ne mănâncă si noi.

  17. Trebuie sa aduc inaintea dumneavostra un citat din “Dimensiunea psihologica a alimentatiei” a psihologului Raluca Babota
    “O data cu bucuria nemasurata pe care o aduce venirea pe lume a copiilor nostri, vine si o imensa responsabilitate. Hrana pe care le-o oferim, incepand cu laptele matern, reprezinta unul dintre aspectele care preocupa intens orice parinte. Pe langa criteriile de ordin nutritional pe care dorim sa le respectam, hrana are si o dimensiune psihologica: in jurul alimentatiei graviteaza intreaga noastra filozofie de viata, convingerile personale, obisnuintele, preferintele, dinamica propriei familii etc.”
    Asa cum am vrut sa transmit si prin citatul de mai sus, avem o mare responsabilitate care, incepe chiar din bucatarie. Si e adevarat, testam, ne documentam, incercam si apoi decidem ce alegem sa ajunga in burtica copilasului.
    Cel mai mult in alegerea alimentelor conteaza ca acestea sa ofere diversitate, merg pe pricipiul: cate putin din toate. Astfel, copilul are posibilitatea sa aleaga ceea ce ii place, nefiind obligat sa manance ceva ce poate in ziua respectiva nu il atrage.
    Atunci cand aleg un aliment pentru copilul meu, trebuie sa ma gandesc daca si eu as manca ceea ce ii dau lui. Copii au nevoie de exemplu, au nevoie sa ne vada mancand aceleasi tipuri de mancare, aceasta le va spune ca ceea ce li se pune in fata este bun si sigur pentru consumat.
    Pentru copilul meu nu voi opta pentru mancarea fast-food, pentru dulciurile din comert sau pentru prajeli. Cu cat reusim sa ii tinem mai departe de acestea, cu atat mai bine pentru noi, si pentru ei bineinteles. Atata timp cat copilul nu stie ce se ascunde in spatele ambalajelor cu atat mai linistiti vom fi noi, atunci cand mergem prin supermarketuri. Dulciurile vor fi facute in casa, astfel, copilul isi va creea anumite preferinte inca de mic si le va refuza singur pe cele care sunt nepotrivite pentru el. Asa cum ii obisnuim, asa ii avem!

    Stiu ca o alimentație sănătoasă si adecvată necesităților organismului este cheia care ii va oferi o creștere si dezvoltare armonioasa, atat psihica, emoționala cat și afectiva.

  18. Doresc sa le ofer celor doi copilasi ai mei si nu numai o alimentatie sanatoasa, echilibrata si variata cuprizand toate grupele alimentare prin asigurarea de vitamine, minerale, proteine, lipide si glucide.

  19. Incerc pe cat posibil sa-i ofer produse de calitate si cat mai naturale , legumele le cultivam in gradina prorie atit cat si fructele , pe timpul ierni verific atent etichetele produselor sa aiba igrediente cat mai naturale si fara E-uri.

  20. Aproape mereu cumpăr fructele si legumele din piata de la tarani!Multumim Domnului ca ne a lasat atatea seminte fructe si legume!

  21. Mă uit să fie bio, fără chimicale, fără lucruri ce nu au ce cauta în mâncare. Cât mai natural posibil 🙂

  22. Avand in vedere ca am avut si inca avem probleme de sanatate suflu si n iaurt atunci cand vine vorba de alimentatia fetei. De obicei consumam legume din gradina propie si carnea tot din curtea noastra dar sunt multe alte alimente care trebuiesc cumparate din magazine . In primul rand cumparam alimente sanatoase pe care le folosim deja de mult timp si cand avem nevoie de un produs pe care il incercam prima data citem atent eticheta.Alimentatia e bazata de cereale de la #sanovita ,nuci ,carne ,legume si fructe .

  23. Ardeleanu Anamaria

    Ca mama, sunt direct raspunzatoare de alimentatia copiilor mei, de educatia lor in aceasta privinta, de cresterea si dezvoltarea lor armonioasa. De aceea, atunci cand vine vorba de alimentatia copiilor mei, misiunea mea nu este deloc una usoara, chiar daca pe piata exista o mare varietate de produse. Spun asta din cauza faptului ca in ziua de azi, nu prea mai suntem siguri cat de naturale si sanatoase sunt produsele cu care ne hranim copii sau pe care le consumam chiar si noi, adultii.
    Cu ceva ani in urma, mai exact la primul copil, eram foarte stresata in privinta acestui aspect. Uneori chiar nu stiam ce sa aleg pentru ca auzeam pareri si pareri, care nu functionau  mereu si in cazul nostru. Asa ca am inceput sa ma documentez, sa testez si sa iau propriile decizii.
    Produsele alimentare pe care le aleg pentru copii mei, trebuie sa fie variate, hranitoare, gustoase si nu in ultimul rand, sanatoase si sigure.
    Am grija ca cei mici sa aiba o dieta potrivita si echilibrata, adica sa contina din toate: carbohidrati, lipide si proteine( paine, cereale integrale, paste, legume si fructe proaspete, lapte, peste si carne) pentru a le furniza nutrientii – energia, vitaminele si mineralele de care au nevoie.
    De asemenea, acord o mare importanta si sursei de aprovizionare. Nu cumpar  produsele de oriunde. Prefer ca ele sa fie proaspete, naturale si cat mai putin procesate ( sa aiba o eticheta cat mai „curata” ). Optez intotdeauna  pentru cele de sezon si daca este posibil, le procur de la tara, de la parinti si bunici, daca nu din piata, de la tarani sau magazine in care am incredere si stiu ca produsele lor au o inalta calitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*