Home / Copil / Ciocolata. Cât de bună? Cât de dăunătoare?

Ciocolata. Cât de bună? Cât de dăunătoare?

 

 

shutterstock_121658161

Despre ciocolată s-a vorbit şi de bine, şi de rău. Ca mamă nu poţi să nu te întrebi care este răspunsul corect la această întrebare, pentru că este deosebit de greu să ţii departe copilul de acest savuros dulce. Dar, cât este de sănătoasă?

Ce este ciocolata

Minunata ciocolată este un amestec de unt de cacao, de zahăr şi de pulbere de cacao (cu un conţinut care variază de la 40% la 80%). Cacaua are în compoziţie minerale, între care cele mai importante sunt potasiul, magneziul, fosforul, fierul, vitaminele PP, B2, B9. Ea mai conţine fibre în cantitate mică şi chiar o substanţă dopantă (teobromina), care stimulează sistemul nervos central.

La ce vârstă este permisă

Ciocolata nu este indicată mai devreme de 2 ani, pentru că tabletele conţin grăsimi saturate, nu prea uşor de digerat. Şi totuşi, dacă respecţi această recomandare, ciocolata sub orice formă poate fi inclusă în preparate pentru micul dejun şi gustări. Cerealele sau biscuiţii cu ciocolată merg de minune în meniul zilnic, cu condiţia să fie consumate în prima parte a zilei. Ele dau energia de care au atâta nevoie micuţii. După-amiaza şi seara este bine să-o eviţi în alimentaţia copiilor, pentru că îi energizează excesiv. După vârsta de 3 ani, ei pot să se răsfeţe şi cu prăjituri, tarte şi alte dulciuri care conţin ciocolată.

Ciocolata pudră

Este foarte uşor de digerat. Conţine zahăr şi cacao, dar nu are grăsimile saturate din compoziţia ciocolatei tabletă. Este cea mai indicată copiilor. Unii pediatri o recomandă de la 8-9 luni. Peste 1 an, ciocolata caldă (produse special pentru bebeluşi) cu lapte adăugat poate fi cel mai gustos mic-dejun, mai ales pentru copiii care tind să renunţe la lapte. Dar, atenţie, şi acestea se oferă în funcţie de vârstă şi în cantităţi moderate (o dată pe zi, dimineaţa).

Are beneficii?

Dacă ai un singur copil, poţi să-i faci cunoştinţă cu ciocolata mai târziu (la 3 ani şi peste). Dacă însă ai mai mulţi copii, cel mic o va gusta chiar de la 1 an. Dacă lucrurile nu pot fi evitate, poţi totuşi să oferi o cioclată neagră cât mai pură, fără arome, creme şi alte umpluturi.  În privinţa cantităţii, porţia cea mai inofensivă este „ pătrăţica “. Una singură, de gust. Dacă ai auzit vorbindu-se despre beneficii, nu trebuie să le pui la îndoială. Cicolata conţine magneziu, fosfor, iar cea neagră conţine antioxidanţi. Aportul de magneziu este şi el important, mai ales dacă micuţul nu mănâncă fructe sau legume, acest mineral fiind necesar în menţinerea funcţiei muscular şi nervoase. Fosforul are şi el un rol esenţial pentru dezvoltarea sistemului osos şi al dentiţiei, iar endorfinele ne dau o stare de bine. Evident, aceste lucruri nu se bat cap în cap cu interdicţiile doctorilor. Secretul stă în cantitatea şi în calitatea ciocolatei. Cea neagră este cea mai bună, iar dacă o faci în casă este ideală.

Dar puncte slabe?

Evident, ciocolata rămâne un aliment controversat. Un studiu recent, desfăşurat pe sute de copii care au consumat zilnic dulciuri din comerţ cu multe chimicale în lista de ingredient (pe listă a fost inclusă şi ciocolata), a arătat că la scurt timp, subiecţii au dezvoltat o tendinţă de agresivitate mai mare decât copiii care nu consumau astfel de dulciuri. Pentru copiii care mănâncă prea multă ciocoaltă, trebuie spus că ei înghit şi o cantitate de cofeină, care dă o stare de agitaţie celor mici. Dar cel mai negative lucru este că ciocolata predispune la obezitate pe copiii foarte mâncăcioşi. Zahărul pe care îl conţine, combinat cu toate alimentele pe care le înghit peste zi, dă un exces de calorii care se exprimă prin acumularea de kilograme în plus.

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*