Home / Sarcina luna de luna / Alimentatie / Cele mai importante vitamine în sarcină

Cele mai importante vitamine în sarcină

alimentatie

 

Mai mult ca oricând, ca viitoare mămică ai nevoie de vitamine, mai ales din cele pe care ţi le furnizeaza alimentaţia corectă. Dar ce înseamnă să ai o asemenea alimentaţie? Ce ştii despre suplimentele nutritive şi despre dozele corecte sau despre efectele administrării lor excesive? Ai idee care sunt vitaminele-cheie în sarcină? Răspunsurile acestea trebuie să le cunoşti chiar din clipa în care te-ai hotărât să ai un copil.

 

Acidul folic

Acidul folic este o vitamină solubilă în apă (hidrosolubilă) şi face parte din familia vitaminelor B. Este sensibil la căldură, oxigen şi raze ultraviolete, de aceea prepararea termică a alimentelor şi păstrarea lor un timp mai îndelungat distruge uşor acidul folic.

 Ce rol joacă

Acidul folic este esenţial în sarcină: el ajută celulele fătului să se multiplice şi, în acelaşi timp, o fereşte pe mamă de anemia megaloblastică (produsă prin deficit de acid folic sau de vitamina B12). Este indispensabil pentru ca măduva spinării şi creierul bebeluşului să se dezvolte normal. Îl poţi lua din alimente şi din tablete cu acid folic a căror administrare trebuie să înceapă cu o lună înainte de concepţie şi în timpul primului trimestru de sarcină. De obicei, aceste surse se combină, pentru ca gravida să prevină defecte de naştere ale bebeluşului (ale creierului şi ale măduvei spinării), cunoscute sub numele de „defecte de tub neural” (spina bifida). 

Doza optimă

Se recomandă 400 micrograme (μg) de acid folic zilnic, luat din alimente, din suplimente sau din ambele concomitent. Pentru mămicile care au deja un copil cu defect de tub neural, doza zilnică de acid folic va fi mai mare şi va fi stabilită de medic.

Surse alimentare: pâine integrală, ouă, fructe de mare, mazăre şi fasole uscată, ficat (750 μg acid folic în 100 g de ficat), vegetale cu frunze verzi (200 μg  într-o cană de spanac, legume (350 μg într-o cană de linte), citrice (109 μg într-o cană de suc de portocale),.

About Viorica Rusu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*