Home / Copil / Alimentatie / Cei mai importanți nutrienți pentru imunitate

Cei mai importanți nutrienți pentru imunitate

O dată cu frigul, răcelile, bronșitele și otitele devin din ce în ce mai amenințătoare, mai ales pentru cei mici. Iar pentru aceia care merg în colectivitate, lucrurile se complică și mai mult.  Pentru ca imunitatea copiilor să fie un scut de apărare în fața bolilor de sezon, ei au nevoie de mișcare în aer liber și de o alimentație plină de vitamine și minerale. Iată care sunt armele cele mai eficiente care mențin sănătatea în lunile de iarnă.

Vitamina C –  combustibilul imunității

Această vitamină este cunoscută pentru efectul ei antiviral și antiinfecțios. În cazul în care puiul tău a făcut o infecție, vitamina C ajută sistemul de apărare al organismului să distrugă virușii și bacteriile care atacă mucoasa respiratorie sau intestinală. Dacă micuțul se simte obosit, îi curge nasul și strănută, regula de aur este să-i dai imediat alimente și suplimente bogate în vitamina C. Deoarece această vitamină este foarte sensibilă la temperaturi înalte, este bine să-i dai fructe și legume cât mai proaspete. În fruntea listei alimentelor bogate în vitamina C se află citricele, kiwi, varza albă, spanacul, pătrunjelul. Și dacă alegi să-i dai și suplimente, alege vitamina C cu eliberare prelungită, care-i va da energie puiului tău pe tot parcursul zilei.

Magneziul – echilibrul organismului

Dacă intră în colectivitate, copilul tău se confruntă cu numeroși factori de stres: desprinderea de părinți, adaptarea la exigențele unui mediu nou, efort intelectual și fizic sporit etc. La fiecare factor de stres, micuțul consumă magneziu pentru a face față solicitării. De aceea, pentru a fi mereu plini de energie, copiii au nevoie de doza zilnică de magneziu pe care o iau din apa minerală, cerealele integrale, banane și oleaginoase (nuci, alune, migdale crude).

Zincul – scut contra infecțiilor

Zincul este un element esențial în procesul de producere a anticorpilor și globulelor albe. Copilul tău are zilnic nevoie de 15 mg de zinc, pentru ca organismul lui să poată asigura apărarea organismului. Îi poți furniza doza de zinc introducând în meniul lui o friptură de curcan sau de pui pregătită la cuptor sau pe aburi, pește oceanic sau ouă.

Probioticele – stimulează producția de anticorpi

Sistemul imunitar este o rețea complexă de celule, țesuturi și organe cu rol de apărare, printre care și mucoasa intestinală. Peste 70 % din răspunsul imunitar al organismului depinde de sănătatea acestei mucoase.  Intestinul este bogat în limfocite, celule responsabile cu fabricarea de anticorpi. Probioticele cresc producția de limfocite, care la rândul lor secretă anticorpi care distrug factorii infecțioși. De aceea, este foarte importat ca în meniul copilului tău să incluzi iaurt, kefir, sana sau alte produse lactate bogate în probiotice.

Ce alimente scad imunitatea

Cei mai mari inamici ai imunității, mai ales în cazul copiilor, sunt acizii grași saturați care se găsesc în semipreparate, prăjeli, mezeluri, dulciuri concentrate etc. Aceste tipuri de grăsimi permit virusurilor și bacteriilor să-și formeze o membrană puternică, inatacabilă de substanțele corozive pe care le secretă globulele albe pentru a le distruge.

5 lucruri de făcut zilnic pentru imunitatea copilului tău

  • Aerisește-i zilnic camera.
  • Încălzește casa la temperatura potrivită (nu mai mult 21-22 Cᵒ).
  • Încurajază-l să facă zilnic cel puțin o oră de mișcare în aer liber.
  • Ai grijă să se spele pe mâini cu săpun și apă caldă, după joacă, după orele de școală sau după ce intră în contact cu animale de companie.

 

 

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*