Home / Copil / Alimentatie / Câte mese pe zi?

Câte mese pe zi?

shutterstock_94392253

 

 

Între 1-3 ani, copilul poate să mănânce la masă cu toată familia. El se obişnuieşte astfel să mănânce trei mese pe zi, plus o gustare hrănitoare, care-i poate fi destinată doar lui. Iată cum faci ca fiecare masă să fie echilibrată şi sănătoasă.

Secretele unui mic-dejun reuşit

Fiecare zi trebuie să aducă atât cantitatea, cât şi calitatea necesară de alimente, repartizate în 3 mese şi o gustare. Ce înseamnă asta? Iată răspunsul exprimat în procente: 25% din aportul caloric, dimineaţa; 30%, la prânz; 15%, la gustare; 30%, la cină. Dar ce trebuie să conţină lista alimentelor pentru copiii între 1 şi 3 ani? Iat-o cu toate variantele recomandate:

Varianta 1

  • Lapte dulce, la temperatura camerei sau cald, împreună cu cereale. O altă variantă este iaurtul sau brânza dulce cu pâine cu unt şi cu miere.
  • O prăjitură de casă.

Varianta 2

  • Un sendviş cu o feliuţă de piept de pui sau un ou şi o felie de pâine integrală.
  • Clătite (foarte puţin dulci sau foarte puţin sărate); brioşe; o budincă. O altă variantă poate fi untul şi dulceaţa, urmate de un suc proaspăt de mere sau de portocale.
  • Un fruct sau un compot..

Atenţie! Ce să nu faci…

Micul dejun este, din păcate, o masă frecvent sacrificată din lipsă de timp. Familia se trezeşte târziu şi-i pregăteşte în grabă pe cei mici pentru grădiniţă sau şcoală, oferindu-le rapid doar un lapte. La fel se întâmplă chiar pentru bebeluşi: şi ei primesc doar un biberon cu lapte care nu reprezintă mare lucru pentru debutul zilei.

Trucuri pentru stimularea apetitului

Lipsa poftei de mâncare dimineaţa este o adevărată provocare pentru mame. Câteva sfaturi îţi pot fi utile, dacă vrei să câştigi timp şi să te organizezi mai bine.

  1. Pregăteşte micul dejun de cu seară.
  2. Cumpără-i copilului tacâmuri şi veselă amuzante şi viu colorate.
  3. Variază felurile de mâncare.
  4. Dă-i copilului un suc de fructe pe stomacul gol, pentru a-i stimula apetitul.
  5. Profită de mirosul îmbietor al unor alimente.

Gustarea

O mică gustare este totdeauna agreabilă: un iaurt, un senviş cu şuncă, un ou, brânză, fructe, iată variantele cele mai sănătoase. Ceea ce trebuie evitat sunt alimentele grase sau foarte dulci (cele care conţin zaharuri „rapide” (bomboane, ciocolată, patisserie, prăjituri de cofetărie. Duminica, un „brunch” care să conţină lactate, preparate de carne, salate de crudităţi, miere dulceţuri, poate fi cea mai plăcută parte a zilei. Gustarea tradiţională pentru copii este compusă din lactate, un fruct şi ceva dulce (o prăjiturică de casă).

Prânzul: profită de varietate!

Prânzul trebuie să aducă pe masă crudităţi, proteine (carne sau peşte), fără grăsimi prăjite, legume fierte, eventual o brânză, fructe şi, eventual, un desert cu ouă şi lapte. Aperitivele permit să introduci în meniu alimente pe care copilul le refuză, mai ales legume (morcov ras în iaurt, salată de andive cu puţin avocado, salată de varză cu struguri, salate cu brânză de capră etc.).

Cina: Atenţie, fără excese!

Cina trebuie să completeze felurile de mâncare de peste zi. Şi nu uita! Este masa la care nu se dau mâncăruri copioase, pentru a nu alunga somnul celor mici cu o digestie greoaie. Iată ce este bine să pui pe masă:

  • Supă-cremă de legume, cu o compoziţie adaptată la anotimp.
  • Carne la grătar sau peşte, dacă nu au fost pe masă la prânz.
  • Salate de crudităţi.
  • Brânză, dacă nu a fost servită peste zi.
  • Pâine în cantitîţi rezonabile.
  • Fructe sau compot. Opţional se pot înlocui cu un dulce de casă sau o îngheţată.
  • Apa este foarte importantă, ea ajută la curăţarea rinichilor.

.

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*