Home / Bebelus / Alimentatie / Cu introduci fructele și legumele de vară în meniu

Cu introduci fructele și legumele de vară în meniu

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

După ce ai trecut de primele săptămâni de diversificare, în care baba s-a familiarizat cu un nou gust, e timpul să-i introduce în meniu legumele și fructele de VARĂ. Vorbim aici de cele proaspete și autohtone, pe care le regăsești în grădina bunicii. Să facem o incursiune printre ele și să vedem ce alegeri sănătoase poți face și când le poți introduce în meniu.

La 6- 7 luni – primele compoturi, primele piureuri

La 6 luni, când debutează diversificarea, sistemul digestiv al bebelușului tău este suficient de matur încât să digere primele legume și fructe. Acum treci ușor de la supele lichide, la piureuri semisolide, apoi crești încet granulația lor până ajungi la un piure solid și consistent. Este foarte important să-I oferi fructele și legumele fierte la început deoarece sistemului lui digestiv nu poate digera încă substanțe.  În această perioadă, când se formează reflexul de înghițire a alimentelor solide, pediatrii recomandă o textură cât mai fină a piureurilor și compoturilor, în cantități mici de 2-3 linguri, nu mai mult.

Între 8 și 12 luni- noi fructe, noi texturi

După ce ai introdus primele 3 fructe și primele 2-3 legume în alimentația bebelușului tău, este timpul să profiți de lunile verii și să-l răsfeți cu caise, piersici, cireșe, pere și mere văratice, precum și mazăre nouă, dovlecei, castraveți și roșii. La această vârstă poți să mărești granulația piureurilor și în loc să le mixezi, să le strivești cu furculița.  De asemenea crești cantitatea de la 3 linguri la 5-6 linguri, adică la 80-100 g de piure. E bine ca masa de fructe să fie una separată  de cea de lapte sau de masa cu carne si legume. I le poți oferi la gustarea de la ora 10.00 de exemplu sau la 2 ore de la masa de prânz.

După 12 luni – e vremea crudităților

Când bebe împlinește un an, e timpul să-i oferi  fructe și legume crude, tăiate bucățele.  Fă-l să descopere gustul minunat al cireșelor, căpșunelor și piersicilor, dar și al ridichilor roșii . Poți să-I pregătești o gustare cu mai multe fructe și legume crude, tăiate cubulețe și amestecate sau poți să-I faci sucuri pline de vitamine.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*