Home / Copil / Alimentatie / 4 beneficiile esențiale ale uleiului de măsline

4 beneficiile esențiale ale uleiului de măsline

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????O mulțime de virtuți sunt atribuite uleiului de măsline, pe bună dreptate. Dar când îl pui în mâncarea copilului, parcă ai vrea noi și noi confirmări. Iată câteva motive care te vor face să-l folosești cât mai des cu putință, nu numai pentru copil, ci pentru toată familia.

Da, uleiul de măsline are într-adevăr calități nutriționale deosebite. Consumat în perioada sarcinii, grăsimile monosaturate pe care le conține contribuie la formarea unui sistem osos și nervos sănătos și puternic. După ce bebe a împlinit 6 luni, e timpul să i-l adaugi în piureurile și supele pe care i le prepari. Beneficiile lui sunt multiple:

– contribuie la dezvoltarea creierului

– protejează vederea și pielea de factorii nocivi

– stimulează creșterea dinților și are grijă de sănătatea gingiilor

– are efect vermifug

Ce substanțe nutritive conține

Cei peste 20 de polifenoli și vitamina E din compoziția anumitor tipuri de uleiuri de măsline fac parte din familia antioxidanților și sunt armele de luptă ale organismului contra radicalilor liberi și efectelor lor distructive: atacul asupra celulelor, modificarea AND-ului, oxidarea colesterolului. Dintre acești polifenoli, doi sunt cu adevărat absorbiți de organism: hydroxytyrosolul și tyrosolul. Și efectul lor a fost demonstrat de studiul european intitulat Eurolive, care atestă faptul că un consum regulat de ulei de măsline bogat în polifenoli permite creșterea nivelului de cholesterol bun (HDL) și scăderea celui rău (LDL), ceea ce reduce riscul bolilor cardiace. Un avantaj pentru toată familia, nu-i așa?

Ce gust trebuie să aibă

Bineînțeles că este important! Doar n-ai să-ți alegi uleiul numai după conținutul în polifenoli. Ei bine, trebuie să afli că cele două sunt legate, pentru că polifenolii sunt „vinovați“ de gustul amărui. Producătorii combină varietățile de ulei de măsline, astfel încât să-i păstreze și calitățile, dar să-i dea și o savoare deosebită.  În principiu, eticheta te informează dacă uleiul este extravirgin, adică procesul de fabricație este riguros controlat, dar și dacă produsul respectă criterii gustative stricte.

Care sunt principalii nutrienți benefici:
• Grăsimi saturate: 14 %.
• Grăsimi mononesaturate: 75% (majoritatea fiind acid oleic ).
• Omega-6: 10%.
• Omega-3: 1 %.
• Vitamina E: 75% din DZR.
• Vitamina K: 75% din DZR.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*