Home / Bebelus / Beneficiile sucurilor de fructe în alimentația sugarilor

Beneficiile sucurilor de fructe în alimentația sugarilor

shutterstock_387762781

Sucurile proaspete preparate în casă sunt cele mai bune băuturi în afară de apă, pentru cei mici. Iată care sunt binefacerile lor și porțiile recomandate pentru cei mici:

Sucul de fructe, bun pentru bebe?

De la 0 la 6 luni, laptele matern sau cel formulă este sursa esențială de hidratare pentru cei mici. În această perioadă de viață, copii au nevoie de un litru de lichid pe zi. În afară de faptul că hidratează, laptele furnizează și toți nutrienții de care sugarul are nevoie. Acum 20 de ani, sucul de fructe era introdus în alimentația bebelușului de la 3-4 luni, fiind considerat o sursă importantă de vitamina C. În ultimii ani cercetările privind nutriția sugarului au evoluat, iar necesarul de 45-50 g de vitamina C poate fi furnizat de cei aproximativ 800 ml de lapte matern sau formulă pe care-i bea zilnic bebe. Sucul de fructe nu mai are deci ce căuta în meniul lui.

Când introducem sucul de fructe?

Între 4 și 6 luni bebe gustă din primele piureuri și compoturi de fructe. Introducerea alimentelor solide este urmată de o scădere a aportului de lapte. Astfel bebe va trece la 6 luni de la 800 ml de lapte pe zi la 500 ml lapte matern sau formulă pe zi. În schimb trebuie să-i completăm meniul cu 500 ml de apă pentru a-i asigura o hidratare completă. Sucurile fructe preparate în casă reprezintă o sursă foarte importantă de vitamine și minerale, mai ales acum, la tranziția de la iarnă la primăvară și pot fi introduse în alimentația celor mici, ca și gustări sau mese aparte după 7 luni.

Ce sucuri de fructe sunt recomandate?

Pentru început propune-i un biberon cu 10-20 ml suc de fruct proaspăt preparat ca și gustare la ora 10 sau la ora 16. E bine să-l prepari dintr-un singur fruct recomandat pentru această vârstă: mere, pere, banane, piersici, caise, portocale, mandarine. Oferă-i sucul în primele 15-20 de minute de la prepararea lui, pentru a-și păstra toate vitaminele și mineralele.

Cât ?

Cantitatea recomandată de fructe la această vârstă este de 10-20 ml de suc și se crește treptat până la 4 linguri în următoarele 2 săptămâni. La început este bine să le oferim bebelușilor sucuri  preparate dintr-un singur fruct pentru a le testa toleranța digestivă și pentru a-l obișnui pe cel mic cu aceste gusturi! După vârsta de 9 luni, poți să-i pregătești și sucuri combinate de 2-3 fructe și să crești cantitatea până la 50-100 ml (12 luni).

Care sunt beneficiile sucurilor de fructe:

  • Sunt bogate în săruri minerale ca potasiul, magneziul, fosforul și alte oligoelemente.
  • Conțin cantități mari de vitamina C (mărul, portocola, mandarina) și vitamina A (betacaroten- caise, piersici, portocală)
  • Reprezintă o sursă importantă de fibre, care accelerează tranzitul intestinal și previne constipația.
  • Au un conținut ridicat de celuloză și pectină care au un rol important în buna funcționare a mușchilor intestinali, dar care sunt dificil de eliminat. De aceea este important să începi cu cantități foarte mici de suc, pe care le crești treptat până la 50-100 ml de suc spre 12 luni.

Sucul de mere

Sucul de mere, chiar dacă conține mai puține fibre decât un măr întreg, este un bun stimulator al tranzitului intestinal, mai ales în cazul bebelușilor care suferă de constipația. Acest tip de suc conține de asemenea un complex de vitamine B care protejează țesuturile și pielea și contribuie la buna funcționare a sistemului nervos și muscular. Mărul conține peste 85%, deci și sucul de mere poate fi o gustare hrănitoare și hidratantă, dar nu trebuie să înlocuiască apa.

Sucul de pere

Consumat în timpul iernii, sucul de pere are un rol foarte important în stimularea sistemului imunitar, datorită conținutului de fibre solubile și vitamina C. Iar dacă bebe suferă de constipație, sucul de pere foarte bine coapte este un remediu excelent.   O atenție specială trebuie să o acorzi alegerii perelor. Nu sunt recomandate decât cele foarte bine coapte. Cele verzi produc flatulență și sunt greu digerabile.

 Sucul de piersici

Sucul din acest fruct este bogat în vitamine, minerale și fibre. Datorită conținutului de antioxidanți, de fructoză și de minerale, această băutură hrănitoare și dulce este energizantă, stimulează răspunsul imunitar, are efect antiviral și protejează țesuturile și pielea.

Sucul de caise

Acest suc este bogat în vitamina A ,C, betacaroten și licopen, asigurându-i astfel bebelușului o privire ageră și o inimă sănătoasă. Ca și celelalte sucuri, și acesta conține o importantă cantitate de fibre cu efect benefic asupra funcției digestive.

Sucul de portocale

Conținutul foarte ridicat de vitamina C face ca portocala să fie unul dintre vedetele sucurilor din sezonul rece și una dintre cele mai bune „prietene” ale sistemului imunitar. În sucul de portocale mai există însă și alți nutrienți importanți: fierul și vitamina B6, esențiali în producția de celule roșii, care oxigenează întregul organism, iar citricele au și efecte de purificare a sângelui.

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*