Home / Fără categorie / Alimentele inteligenţei

Alimentele inteligenţei

shutterstock_211456987

Ce mamă nu-şi doreşte ca puiul ei să aibă să aibă performanţe intelectuale de top. Ca orice alt organ, creierul are nevoie de hrană ca să funcţioneze la parametrii doriţi. Este mic, dar este gourmand: absoarbe cam o cincime din energia alimentară consumată.

Mese deştepte

Mesele variate şi regulate furnizează materiei cenuşii tot ce au nevoiepentru o bună funcţionare: glucide, proteine şi grăsimi. Dar şi hidratarea este la fel de importantă. În concluzie, io alimentaţie variată şi echilibrată poate creşte performanţele intelectuale ale copiilor şi adolescenţilor, care au astfel, mai multă forţă de concentare şi de învîţare.

Un creier în formă, o zi întreagă

Memorie, concentrare, învăţare… toate sunt influenţate de ce mănânci. Glucidele dau energie, proteinele sunt material primă a memoriei, şi grăsimile favorizează activitatea cerebrală. Dar cum să-ţi hrăneşti copilul atât de sănătos? Iată mai jos câteva explicaţii care te voe ajuta.

Unt sau margarină?

Dificilă întrebare, mai ales că grăsimile reprezintă o grupă de alimente importante pentru creier. Lumea crede că margarina are mai puţine calorii decât untul şi deci nu îngraşă. Fals. Untul şi margarina au aceeaşi valoare energetică, dar nu şi aceeaşi valoare nutritivă. În plus, untul este un produs natural, cu un conţinut de acizi graşi ideal pentru alimentaţia copiilor.

Glucidele, carburantul creierului

Pâinea, orezul, cartofii şi pastele furnizează energie creierului. În plus, el are nevoie constantă de glucoză, ceea ce înseamnă mese regulate, repartizate la intervale egale, având la fiecare masă o cantitate suficientă de cereale integrale, bogate în glucide.

Proteinele asigură comunicarea

Peştele, cărnurile slabe, leguminoasele şi nucile sunt preferatele creierului. Aceste alimente bogatre în proteine influenţează transmisia informaţiilor în creier şi sistemul nervos, uşurând procesele de memorare.

Grăsimile întreţin material cenuşie

Grăsimile menţin activitatea cerebrală. Chiar în cantităţi mici, ele sunt indispensabile. Iată de ce este important să-I dai copilului grăsimi bune, din unt şi uleiuri vegetale (ulei de măsline, de floarea –saorelui, de colza, de sâmburi de struguri etc. )

Vitaminele, bune pentru starea de spirit

Vitaminele şi mineralele protejează şi stimulează creierul. Se găsesc în legume şi fructe, brânyă, lapte, leguminoase, germeni de grâu.

Model de meniu pentru stimularea creierului

Mic-dejun

Salată de cus-cus cu legume

Pentru cei care nu vor să mănânce dimineaţa: un pahar de lapte şi un fruct.

Prânz

Acasă: orice fel de pizza făcută în casă.

La şcoală: un sendviş cu şuncă sau cu brânză.

Seara

În familie: Gratin de paste cu legume.

Înainte de antrenamentul de sport: Salate combinate, pui, pâine.

Gustări

Pe fugă: Iaurt cu fructe

Mai consistent: o baghetă mică tăiată în jumătate, cu felii de friptură.

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*