Home / Copil / Alimentatie / Alimentația, flora intestinală și sistemul imunitar

Alimentația, flora intestinală și sistemul imunitar

 

NT123_flore-intestinale

Așa cum spuneam în articolul de ieri flora intestinală  esta considerată ”al doilea creier” al organismului nostru deoarece conține 100 de milioane de neuroni, secretă 20 de neurotransmițători (serotonină, dopamină etc), produce între 70 % și 85 % din celulele imunitare ale organismului. Creierul și flora intestinală comunică și ”dictează” starea de sănătate a corpului nostru. Dacă copilul tău începe școala sau intră în colectivitate, va trece prin stări de anxietate și de stres. Hormonii de stres (cortizol) eliberați în această perioadă vor produce un dezechilibrul la nivelul florei intestinale și, prin urmare, o scădere a vigilenței sistemului imunitar. De aici frecvente infecții respiratorii și nu numai, la intrarea într-o nouă colectivitate. Ce e de făcut? Cercetătorii au constatat că, oferindu-le celor mici 2 iaurturi cu probiotice pe zi în această perioadă, flora intestinală își va păstra echilibrul și va diminua semnificativ activitatea hormonilor de stres. Dar haideți să vedem care sunt alimente au grijă de flora intestinală.

Cât de importantă este alimentația?

Așa cum spuneam la început, unul din factorii majori ai stării noastre de sănătate ca adulți depinde de alimentația din primii ani de viață, pentru că aceasta influențează fundamental construirea florei intestinală. Există trei categorii de alimente esențiale pentru sănătatea florei:

Legumele și fructele: conțin minerale, vitamine, oligoelemente și fibre care stimulează activitatea unor bacterii specializate din intestin. Unele dintre ele, ca banana, andivele, sparanghelul, ceapa, prazul conțin și prebiotice și fibre specializate care stimulează activitatea bacteriană din intestin, de aceea trebuie să le includem săptămânal, în primul an de viață, în alimentația bebelușului.

Cerealele integrale: e bine să le oferi celor mici cereale integrale, al căror bob nu a fost decorticat de învelișul lor, deoarece aceasta conține cea mai mare cantitate de micronutrienți. Le macini și le fierbi cu lapte, apoi le oferi copiilor. Cantitatea mare de fibre și de minerale din aceste alimente au un rol esențial în sănătatea florei intestinale.

Iaurturi cu probiotice: au rolul de a menține echilibrul florei intestinale și de a stimula activitatea bacteriilor bune. Dacă puiul tău a urmat un tratament cu antibiotice sau  a făcut o tixinfecție alimentară care a afectat echilibrul florei, atunci oferă-i de 2-3 ori pe zi un iaurt cu probiotice. Aceste bacterii (probioticele) pot fi regăsite și pâinea frământată cu drojdie, murăturile și varza în saramură, chefir și măsline.

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*