Home / Copil / Alimentatie / Adevarat și fals despre echilibrul alimentar

Adevarat și fals despre echilibrul alimentar

mic dejun copl

Echilibrul alimentar? Un subiect neinteresant…  Ești cumva de această părere? Iată câteva lucruri care ar putea să-ți schimbe opinia și modul în care îți hrănești copilul.

Copilul trebuie să mănânce 4 mese pe zi

Adevărat! Dar, atenție! 4 mese înseamnă un mic-dejun, pânz, gustarea de la ora 16 și cina. Este total neindicat ca micuții care merg la școală sau la grădiniță să aibă o gustare la ora 10 și una după-amiaza, plus trei mese principale.

O prăjitură la ora 10 poate trece ca mic-dejun

Fals! Asta înseamnă să încurajezi ronțăiala fără conținut nutritiv echilibrat. Așa că nu-i strecura în ghiozdan o brioșă sau o felie de chec și câteva bombonele, dacă ți-a refuzat mic-dejunul. Pentru a-l face să mănânce cu plăcere în fiecare dimineață, nu-i da cina mai târziu de ora 19. Altfel, nu va mai avea chef de lapte cu cereale la prima oră, a doua zi. Pentru cei care n-au poftă de mâncare dimineața, este bines ă fie treziți mai devreme cu 10-15 minute și lasați să se joace puțin, ca să li se declanșeze foamea.

Copiii trebuie să mănânce 5 fructe și legume pe zi

Adevărat! Atât legumele, cât și fructele sunt esențiale pentru alimentația celor mici. Așa că trebuie să fie obișnuiți să le consume sub orice formă: pregătite în diverse rețete, crude sau uscate. Fructele uscate cum sunt nucile, alunele, fisticul sunt pline de acizi grași prețioși pentru sănătatea organelor și a pielii. Și reține că fructele nu pot fi înlocuite cu sucuri, chiar făcute în casă, pentru că sucurile nu conțin fibre și alți nutrienți importanți, în schimb au o mare cantitate de zahăr. Obișnuiește-ți copilul să profite mai ales de fructele și legumele de sezon. Acestea sunt cele mai bogate în vitamine și minerale.

Trebuie să mănânce carne la fiecare masă

Fals! Dimpotrivă! Trebuie să fii atentă la cantitatea de carne pe care o mănâncă micuțul tău, să nu fie prea mare și nici să refuze legumele servite ca garnitură. Mai sănătoase decât proteinele de origine animale, cele vegetale care se găsesc în linte, ciuperci, fasole uscată sunt foarte interesante în plan nutrițional. În fine, nu uita că lactatele au și ele proteine, cea ce înseamnă că necesarul zilnic de carne al unui copil trebuie apreciat ținând cont și de cantitatea de brânză de vaci, ou, iaurt pe care o consumă.

Bea sucuri, nu mai are nevoie de apă

Fals! Apa de băut nu poate fi înlocuită cu nimic și trebuie băută în cantitatea corectă pentru vârsta copilului. Altfel, rinichii nu pot face față efortului la care sunt supuși pentru filtrarea diverselor substanțe provenite din alimentație, tratamente medicale etc.

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

2 comments

  1. Un articol foarte interesant , si adevarat , pacat ca tot ce cumparam de la supermarket nu mai contin tot ce ar trebui sa contina vitamine si multe altele .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*