Home / Copil / 7  alimente anti oboseală pentru copii

7  alimente anti oboseală pentru copii

shutterstock_211456987

Din cauza schimbărilor bruște de temperatură, copilul tău este apatic, se concentrează mai greu și nu mai face față sarcinilor școlare. Iată ce măsuri și alimente ar trebui să introduci în meniul lui pentru a-și recăpăta energia și a face față cu brio provocărilor școlare.

Dacă în ultimele luni a mai fost și răcit, sistemul lui imunitar a trebuit să se apere și să consume multe vitamine și minerale, în particular vitamina C și fier, două substanțe care luptă contra virusurilor. Iată de ce ar trebui să introduci în meniul lui alimente bogate în nutrienți care stimulează nivelul energetic al organismului:

Peștele oceanic

Pentru că în timpul iernii cei mici stau puțin afară, au o mare carență de vitamina D, de aceea se și simt obosiți și apatici. Peștele oceanic gras, ca macroul, somonul, sardina și harengul surse importante de vitamina D. În plus, acești pești furnizează și omega 3, fosfor, fier și vitamina 12, asigură dezvoltarea și funcționarea creierului, a sistemului nervos și cardiovascular. 2-3 porții de pește oceanic pe săptămână ar acoperi nevoile nutriționale ale copilului tău.

Oleaginoasele – ajută la oxigenare corpului

Antioxidanții și numeroasele minerale din fructele oleaginoase precum nucile, cajuul, migdalele sau fisticul (crude, nu prăjite) asigură o bună oxigenare a sângelui, ceea ce duce la o bună funcționare a funcțiilor cerebrale și a întregului organism în general. În plus, aceste fructe au un conținut ridicat de fibre care încetinesc absorbția zahărului în corp ceea ce se traduce printr-un nivel mai bun de energie.

Legumele verzi – refac funcțiile celulare

Spanacul, broccoli, salatele, pătrunjelul conțin numeroase vitamine din grupul B, în particular vitamina B9 care permite fabricarea de s-adenozil metionina, o coenzimă care are un rol esențial în a repara și reface funcțiile celulare. Un meniu bogat în aceste legume îl va ajuta pe puiul tău să se concentreze pe termen lung și să facă față cerințelor școlare.

Citricele – bune detoxifiante

Datorită coținutului ridicat de vitamina C, fructoză și acid folic, portocalele, mandarinele, grepfrutul, kiwi și lămâia sunt fructe ce ar trebui incluse zilnic în alimentația copilului tău. Efectul lor imunostimulator este binecunoscut, dar puțini știu că ele previn anemia ajutând la asimilarea fierului, elimină substanțele toxice și stimulează funcțiile cognitive.

Carnea – sursă de fier

O carență în acest mineral este foarte frecventă în rândul copiilor la trecerea de la iarnă la primăvară. Ea atinge în fiecare an aproximativ 30% dintre copiii de până în 3 ani și 20 % dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 10 ani. Or, acest mineral este un constituant esențial al hemoglobinei. Carența de fier antrenează o slabă oxigenare a sângelui și ca urmare cauzează oboseala în rândul copiilor. Deci este important ca în această perioadă să-i introduci în meniu 100 g de carne de vițel, de curcan sau de porc- slab pentru a-i furniza cele 7 mg de fier de care are nevoie zilnic.

Ciocolata – stimulează concentrarea

Creierul iubește zahărul, glucozadeci nu trebuie să-l excluzi complet din alimentația copilului tău. Dar e important de precizat că nutriționiștii ne sfătuiesc să-l consumăm cu moderație și să alegem cu atenție sursele de zahăr. Una dintre cele mai bune este considerată ciocolata neagră cu peste 50% conținut de cacao. Bogată în teobromină și în teofilină, două substanțe care stimulează funcțiile creierului, ciocolata este un excelent stimulator al puterii de concentrare și, în același timp un remediu antistres. Deci iată un motiv să-i oferi copilului tău 2 pătrățele de ciocolată pentru gustare.

Apa – ajută funcțiile cognitive

Creierul nostru conține 80% apă și, conform studiilor, sunt suficiente câteva ore de deshidratare pentru ca funcțiile cognitive să scadă cu peste 50%.  Apa permite aportul de substanțe nutritive și să elimine susbtanțele toxice produse de activitatea neuronală. Așa că încurajează-ți copil să bea un pahar cu apă la micul dejun și școală, înaintea fiecărei ore.

 

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*