Home / Copil / 6 alimente care-i hrănesc inteligența

6 alimente care-i hrănesc inteligența

shutterstock_149695352

Inteligența și memoria nu se hrănesc numai din acumularea informațiilor, ci și din… farfurie. Dacă asiguri copilului tău o alimentație echilibrată, îi asiguri de fapt hrana funcțiilor intelectuale și capacităților de învățare.  Iată care sunt cele mai importante alimente pentru creier.

1.  Fructele și legumele proaspete

Dovleacul, roșiile, portocalele, morcovii, piersicile, căpșunile, ardeii grași și multe alte fructe și legume colorate în portocaliu și roșu înseamnă pentru creier un aport de betacaroten, un pigment care, odată ajuns în organism, se transformă în vitamina A, extrem de importantă pentru activitatea creierului.
În afară de aceasta, fructele și legumele colorate sau nu au vitamine și minerale care îl ajută pe copilul tău să reziste la oboseală și la stres.

Pentru meniul zilnic: roșii, ardei, morcovi, caise, piersici, căpșuni, zmeură.

2. Produse lactate 

Lactatele dau copiilor proteine, dar și vitaminele B2 și B12. Prima dintre vitamine este necesară bunei funcționări a creierului, cea de-a doua este motorul dezvoltării intelectuale.

Pentru meniul zilnic:

Iaurt, lapte, brânzeturi la fiecare masă.

3.Uleiurile vegetale

Materiile grase sunt indispensabile bunei funcționări a creierului, dar nu oricare dintre ele. Uleiurile vegetale sunt cele mai importante: bogate în Omega 3 și în vitamina E, ele protejează creierul, neutralizând radicalii liberi.

 Pentru meniul zilnic:

Ulei de măsline, de sâmburi de struguri, de nucă, de susan.

 4. Cerealele complete

Glucide complexe, vitaminele din grupa B, fier și zinc, sunt substanțele-vedetă pentru dezvoltarea normală a creierului. Dar asta nu înseamnă că putem să dăm copiilor orice fel de biscuți și de produse de patiserie industrială. Ele sunt pline de grăsimi saturate, inamicii nr. 1 ai memoriei.

Pentru meniul zilnic:

Pâine integrală, orez, cereale și paste integrale.

5. Fructele uscate și oleaginoase

Veritabile concentrate de energie, ele sunt bogate în minerale și oligoelemente, între care zincul are un rol privilegiat. De ce? Pentru că orice carență de zinc poate genera tulburări de memorie, de atenție și de concentrare. La micul dejun sau în alte moment ale zilei, oferă-i copilului fructe uscate, care îl vor ajuta să-și mențină neuronii la capacitate maximă.

Pentru meniul zilnic:

Stafide, caise uscate, alone, nuci, smochine, cumale

6. Peștii grași

Sunt principalii furnizori de Omega-3, esențiali în funcționarea neuronilor și joacă un rol important în procesele de meorare. Pour un creier în formă, copilul are nevoie să mânănce pește de două ori pe săptămână.

Pentru meniul zilnic:

Sardine, macrou, hering, somon.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*