Home / Copil / 5 trucuri să limitezi zahărul

5 trucuri să limitezi zahărul

shutterstock_171486554

Bomboane, biscuiți, iaurturi cu fructe… iată numai câteva din gustările copiilor care depășesc cantitatea de zahăr pe care ei ar trebui s-o consume zilnic. Ce e de făcut? Iată câteva gesturi simple care limitează consumul de dulce!

Este bine cunoscut faptul că alimentele dulci se numără printre preferatele celor mici și celor mari. De fapt, toți suntem ”programați” să iubim dulcele, deoarece glucidele sunt principalul carburant al creierului nostru. E important să includem zilnic în dieta noastră glucide, numai că atunci când facem exces consecințele nu întârzie să apară: obezitate, carențe alimentare, hiperactivitate. Iată ce e de făcut:
1. Revizuiește-ți obiceiurile alimentare

Comportamentul alimentar în familie, în special cel al părinților, este copiat rapid și de cei mici. Dacă voi, cei mari, mâncați în fiecare zi între mese tot felul de snack-uri și dulciuri, nu vă puteți aștepta de la copii voștri să mănânce sănătos. Deci mai întâi renunțați la gustările dintre mese, impuneți un program și un meniu întregii familii și aveți grijă să-l respectați!

  1. Limitează fără să interzici

Este dependent de sucuri și de bomboane? Dacă le consumă în fiecare zi este foarte dificil să i le scoți din meniu definitiv. Cele mai bune rezultate le obții dacă le înlocuiești treptat cu gustări și sucuri preparate în casă. Oferă-i sucul de fructe dimineață, la micul dejun, iar în timpul mesei de prânz sau cină, numai apă. Înlocuiește bomboanele cu prăjiturele și biscuiți pregătiți de tine în casă și oferă-i-le pentru gustarea de la școală sau ca desert la prânz.

  1. Echilibează-i meniul

E bine să aibă în fiecare zi surse de glucide în alimentație, dar să nu fie prezente la fiecare masă. Dacă la masa de dimineață îi dai o ciocolată caldă cu lapte, nu-i oferi și biscuiți dulci, ci un sandviș cu unt și brânză. Dacă la gustarea de dimineață a avut o brioșă dulce, nu-i oferi la desertul de la prânz tot p prăjitură, ci un fruct sau un iaurt natural.

  1. Ajustează cantitățile

Pentru a evita carențele alimentare și nu numai, respecați doza zilnică recomandată de zahăr. Pentru un copil de trei ani, DZR este de două lingurițe de zahăr, între 3 și 6 ani- nu mai mult de trei lingurițe, iar între 6 și 12 ani, nu ar trebui depășite 4-5 lingurițe de zahăr pe zi. Știind că un pahar de suc carbogazos conține 7 lingurițe de zahăr, iar un biscuite – două lingurițe de zahăr, afli repede ce ar trebui să lași și ce să scoți din meniul copilului tău.

  1. Mizează pe fructe

Înlocuiește treptat dulciurile cu fructe dulci, cum ar fi strugurii, banane, piersici, zmeură, afine. Ca să fie apetisante, taie-le cubulețe, amestecă-le și pune-le într-un pahar transparent. Dimineața, pentru gustarea de la școală, poți să-i oferi copilului tău și un amestec de fructe uscate: caise, alune, nuci,, prune, stafide. Sunt sățioase și conțin o mulțime de vitamine și minerale care-l vor ajuta să facă față provocărilor școlare.

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*