Home / Copil / 5 trucuri să-i faci plinul de legume și fructe

5 trucuri să-i faci plinul de legume și fructe

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Când este frig, legumele și fructele ajung mai greu în farfuria celor mici. Iată câteva trucuri săle asiguri nutrienții de care are nevoie.

Îi oferi la micul dejun un fruct sau un suc făcut în casă

Kiwi, portocală, măr, nu contează, oferă-i-l chiar de la prima masă a zilei pentru că în prima parte a zilei corpul are cea mai mare nevoie de susbtanțe nutritive pentru a face față provocărilor frigului. De asemenea, și la gustarea de la școală nu uita să-i pui în sandwich o frunză de salată, o felie de ardei gras sau de castravete.

Apelează la legumele congelate

Nu ai pregătit nicio conservă toamna trecută? Nu-i nimic! Când mergi la cumpărături, cumpără cel puțin 5-6 tipuri de legume congelate simple sau combinate. Spanac, broccoli, sparanghel, mazăre sunt o excelentă alternativă la eternul piure de cartofi. Le poți prepara fierte sau sotate, adăuga în supe sau budinci, vor fi oricum o sursă de minerale și vitamine!

Începe prânzul cu o supă

Oferă-i la masa de prânz sau cină o supă sau o ciorbă gustoasă. Ea hidratează, satură și are un aport important de minerale. Evită să adaugi cărnuri grase, smânâtână sau rântașuri. Pregătește-le cu carne slabă sau pește și adaugă multe rădăcinoase – păstârnac, țelină, sfeclă roșie, rădăcină de pătrunjel – renumite pentru conținutul lor ridicat de minerale.

Îmbogățește mâncărurile de iarnă

În sezonul rece este greu să te desparți de mâncărurile cu cartofi, fasole albă sau varză. Nu le scoate complet din meniu pentru că și ele aportul lor energetic și nutrițional. În schimb, pregătește-le cu cât mai multe legume și evită să prăjești ceapa. Când le pregătești adaugă morcovi și ardei gras roșu tăiate mărunt în aceste mâncăruri, precum și pătrunjel sau busuioc verde și vei crește considerabil conținutul de vitamine.

Privilegiază gustările cu fructe

Ca și în cazul mâncărurilor, și deserturile iernii sunt grele, cu creme consistente! Înlocuiște-le cu pandișpanuri și plăcinte ușoare cu mere, dovleac sau fructe roșii congelate pregătite în casă. Limitează pe cât posibil adaosul de zahăr. Și nu uita ca la fiecare gustare să-i oferi copilului tău un fruct sau o legumă dulce (mandarină, morcov, ardei gras roșu, mere golden).

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*