Home / Copil / 4 măsuri care stimulează PERFORMANȚA ȘCOLARĂ

4 măsuri care stimulează PERFORMANȚA ȘCOLARĂ

 

shutterstock_114279592

Când cei mici pășesc pragul școlii, noi, mamele, le oferim un meniu hipercaloric sau dezechilibrat din punct de vedere nutrițional. Hai să vedem cât, ce și de câte ori ar trebui să mănânce școlarul mic și care sunt nevoile lui nutriționale.

Am putea spune că există o legătură strânsă între alimentație și  performanța școlară. Orice deficit, fie că vorbim de calorii, macronutrienți, minerale sau vitamine, are un răsunet marcant asupra stării de sănătate a copilului și implicit asupra performanțelor sale. Dar nu trebuie să separăm alimentația de conceptul stilului de viață sănătos. Spre exemplu, un copil cu alimentație optimă, dar sedentar, sau care se culcă dupa miezul nopții, nu va reuși să facă față cerințelor fizice și intelectuale pe care le implică activitatea școlară.

Aportul caloric- adaptat fiecărui copil

Cea mai simplă metodă de aproximare a necesarului caloric zilnic pe care am găsit-o în cărți este 1000 Kcal + 100 X vârsta copilului (în ani). Deci, conform formulei, necesarul caloric ar al unui copil de 6 ani ar fi de 1600 kcal/zi, dar această formulă este pur orientativă.  Cea mai corectă metodă este efectuarea unei analize corporale, cu aprecierea masei musculare și a țesutului gras, pentru evaluarea metabolismului bazal și multiplicarea acestuia cu indicele de activitate fizică al copilului.

Sportul – stimulează funcțiile creierului

Recomandările actuale sunt ca un copil să facă minim 60 de minute de activitate fizică în fiecare zi. Din păcate și cel care face sport de 2-3 ori/săptămână este tot sedentar, dacă în restul zilei stă cumințel în bancă, iar în orele de sport stă pe marginea terenului. Trebuie să cultivăm plăcerea pentru sport de la o vârstă fragedă, în ciuda tentațiilor multiple (televizor, tabletă, calculator, cărți, culegeri etc.).

Micul- dejun- esențial pentru învățare

În general învățăm mămicile să împartă farfuria în 3 părți egale: pe o treime punem cereale integrale, pe o treime punem proteine (ou, brânză sau carne), iar pe o treime punem vegetale (roșie, ardei, castravete). Acestea pot fi apoi asamblate sub forma de sandviș.  Adeseori micul dejun este format din cereale cu lapte, dat atenție la conținutul în zahăr, mai ales dacă sunt probleme cu plusul de greutate.

Gustarea pentru școală – alegeri sănătoase

Cea mai la îndemână soluție ar fi un fruct (un măr, o pară, o portocală) spălate și eventual feliate de acasă. Poți să-i pregătești de asemenea biscuiți sau batoane din fructe uscate și cereale integrale, fără adaos de zahăr. Nu uita să-i pui în ghiozdan o sticlă cu apă. Deshidratarea aduce după sine oboseală, lipsă de concentrare și de atenție, apatie. Creierului copilului tău are nevoie de glucide, lipide și apă ca să funcționeze corect în fiecare zi.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*