Home / Sarcina luna de luna / Alimentatie / 4 greşeli matinale de evitat în sarcină

4 greşeli matinale de evitat în sarcină

gravida mananca

Sucuri de tot felul, tocăniţe cu sos picant, cârnăciori şi mititei, prăjituri… Nu-i uşor să renunţi la ele.  Si totuşi e timpul să elimini ceea ce nu este sănătos, mai ales că vei participa şi la mesele de Sărbători. Copilaşul din burtica ta are nevoie de nutrienţi, care nu se găsesc în acest gen de mâncare.  Iată cum să-ţi revizuieşti obiceiurile şi stilul de viaţă. Start!

Ora 7,30 Micul-dejun

  • De obicei, sunt în întârziere şi sar peste prima masă a zilei !

După o noapte de repaos pentru sisitemul digestiv, dimineaţa este momentul cel mai important al zilei. Ai nevoie de  carburant, şi încă unul de bună calitate ca să porneşti în forţă.  Dacă sari peste micul-dejun, trebuie să fii pregătită pentru o cădere de tensiune, o hipoglicemie (scăderea nivelului de zahăr din sănge) care te va ţine câteva ore. Desigur, copilul tău nu va suferi din cauza asta, pentru că natura face în aşa fel încât să-l protejeze, dar în timp, şi el va avea nevoie de un aport de nutrienţi regulat. Deci, ia  micul-dejun ca să rezişti fără probleme până la prânz, să nu simţi nevoia să ronţăi între mese şi ca să nu te îngraşi excesiv în timpul sarcinii.

Soluţia : Trezeşte-te mai devreme, ca să ai timp pentru micul-dejun.

Ce să mănânci : Un fruct, un produs lactat şi una-două felii de pâine integrală (zaharurile ei lente se vor absorbi încet în organism şi furnizează constat energie.

Bine de ştiut: Atenţie la cerealele dulci, speciale pentru micul-dejun. Ele sunt pline de amidon, iar zaharurile lente au fost transformate în procesul de fabricaţie, ceea ce le dă un efect invers asupra organismului decât cel dorit: un aport de energie pe moment, urmat de o scădere bruscă de formă. Deci, preferă fulgii de ovăz sau pâinea integrală.

Ora 10,30 Cafeaua de la birou.

  • De obicei, beau o cană mare, dacă nu două, ca să am energie.

Acum nu mai poţi face aşa ceva. O cafeluţă foarte mică şi slabă ţi-e permisă, dar mai bine ar fi să renunţi  la ea în perioada sarcinii. Cafeina este un excitant care, în doze mari, dă palpitaţii şi oboseală atât mamei, cât şi copilului, pentru că are capacitatea de a trece bariera placentară. Ca să nu mai vorbim de tulburările de somn.

Soluţia : Înlocuieşte cafeaua cu un suc proaspăt de portocale.

Bine de ştiut : Sortimentul robusta este de două ori mai bogat în cofeină decât arabica. Cel mai bun pentru tine este un ceai de plante, băut dimineaţa.

Ora 11 Şoricelul din stomac

  • De obicei, ronţăi câţiva biscuţi, covrigi sau o prăjitură, aşteptând prânzul.

Nimic din lista ta nu este ideal pentru o femeie însărcinată. Brioşele sunt prea dulci, biscuţii şi covrigii sunt calorii goale (nu au nici vitamine, nici minerale), alte gustări pot fi cu mult zahăr (zahărul este rapid absorbit în organism şi poate duce la o hipoglicemie). Atenţie la calorii! Tot ce am enumerat mai sus îngraşă, fără alte beneficii! Şi încă ceva : ţi se va face foame abia pe la ora 15,30. Orarul tău de mese nu este corect, prânzul ar trebui luat  ora 13.

Ce să mănânci : Un fruct.

Bine de ştiut: Pentru gravidele cu poftă de mâncare excesivă, un ou tare este ideal. Nu îngraşă, dar hrăneşte.

Ora 13. Masa de prânz

  • De obicei, mănânc orice, fără prea multe fasoane.

În principui nu este rău, dacă ai grijă să nu-ţi lipsească legumele şi fructele, carnea de bună calitate sau peştele, şi tot ce este neprăjit, fără condimente picante (care măresc aciditatea gastrică) şi fără grăsimi interzise, cât mai natural. Altfel, te îngraşi mult şi nu te hrăneşti cum trebuie. Şi mai ai pe deasupra o digestie dificilă, foarte supărătoare în sarcină (balonări, reflux gastro-esofagian, stomac greu).

Soluţia: Nu mânca pentru doi. Nu cantitatea este importantă, ci calitatea.

Ce mănânci: Un meniu echilibrat, cu salate de crudităţi, fructe proaspete şi carne slabă sau peşte.

Bine de ştiut: În timpul sarcinii, sistemul digestiv este lent şi copilul apasă pe stamacul tău! Evită ficatul de vită sau de mânzat, care prin conţinutul lui mare de vitamina A, poate provoca malformaţii ale fătului.

*În numărul următor, citeşte despre greşelile de evitat din programul meselor de după-amiază şi seară.

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*