Home / Bebelus / Alimentatie / 12 reguli ca să dai un start bun diversificării

12 reguli ca să dai un start bun diversificării

 

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Ești o mămică aflată la prima experiență a diversificării ? Ai nevoie de ghidul nostru și de cele 12 reguli de aur ale începutului.

  1. Legumele, primele alimente solide. La începutul diversificării, cele mai potrivite sunt legumele înaintea fructelor. Acasta, pentru că bebelușul este mai atras la vâsta de 5,6 luni de gustul dulce și riști să refuze legumele administrate după fructe.
  2. Alege bine. Nu este prea devreme să-l inițiezi pe bebeluș în obiceiurile alimentare sănătoase. Alege-i legume coapte și de sezon. Acestea au cei mai mulți nutrienți și gustul cel mai pregnant.
  3. Oferă-i noutățile una câte una. Incepe prin a-i da legumele și fructele pe rând, nu combinate, pentru a-l ajuta să descopere gustul fiecăruia.
  4. Asigură-i varietate în alimentație. După etapa de inițiere în noile gusturi, este important să-i propui bebelușului o gamă largă de legume și fructe, pentru ca alimentația lui să cuprindă toți nutrienții de care are nevoie.
  5. Perseverează! Nu trebuie să renunți să-i mai dai o legumă sau un fruct pe care l-a refuzat. După o pauză de câteva zile de la refuz, încerci din nou. Altfel, poate rămâne cu o alimentație monotonă și incompletă.
  6. Ai răbdare! Dacă, în ciuda eforturilor tale, după 7-8 încercări bebelușul continuă să refuze un aliment, lasă-l pentru câteva luni fără să-l mai vadă în farfurie. Timpul face minuni!
  7. Inovează! Nu te teme să folosești pentru mâncrea copilului condimentele din grădină : busuioc, coriandru, pătrunjel, mărar, oregano, boia dulce, turmeric, curry etc. Iar pentru deserturi, scorțișoara și vanilia.
  8. Obișnuiește-l cu gusturile mai dificile. Alimentele acrișoare sau amare sunt mai greu de acceptat. De aceea, poți să le pui în mâncare progresiv, la început foarte puțin, combinate cu ingrediente dulci, în farfurie, apoi schimbi treptat proporția, astfel încât să le accepte.
  9. Atrage-l! Variază culorile din farfurie. Frustele și legumele te inspiră să faci acest lucru și să te joci decorându-i măncarea cțt mai vesel.
  10. Surprinde-l! După vârsta de 1 an, joacă-te cu texturile și varietatea mâncărurilor. Noutatea trezește gustul și apetitul.
  11. Fii fermă! Dacă ai un copil căruia îi place să mănânce ceva și între mese, evită să-i dai lucruri prea dulci sau sărate, ci preferă fructele și legumele.
  12. Fii perseverentă! Totul se joacă până la 2 ani, pentru că după vârsta asta introducerea unui fruct sau a unei legume este din ce în ce mai dificilă și devine obiectul unui refuz puternic.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*